BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 27, 2008

Karangan Latihan Di Sekolah

Hobi

Setiap orang mempunyai hobi yang tersendiri.Terdapat pelbagai jenis hobi yang berfaedah dan banyak manfaat. Contohnya, menonton, menjahit, bertukang, bermain, berkebun,berkelah, memancing, melukis,membaca dan lain-lain lagi.

Hobi saya ialah menanam. Menanam mempunyai banyak faedah. Antaranya, menanam boleh menyihatkan badan. Ini kerana ia boleh mengeluarkan peluh.Apabila kita berpeluh, itu maknanya kita sihat dan tentulah kita tidak mempunyai penyakit.Kita juga dapat mengetahui cara-cara untuk menanam dan sebagainya.

Dengan hobi kita boleh mengisi masa yang terluang.Ia boleh menghilangkan rasa bosan. Selain itu, kita juga dapat mengisi masa dengan baik daripada mengisi masa dengan perkara-perkara yang tidak berfaedah seperti merokok, melepak dan sebagainya.

Menanam juga dapat menambahkan pendapatan.Caranya ialah seperi menjual hasil tanaman.Sayur-sayuran dan buah-buahan adalah antara hasil tanaman yang sesuai dijual.

Hobi sangat diperlukan untuk melegakan tekanan perasaan. Apabila kita melakukan perkara yang membuatkan kita gembira, maka tiada lagi tekanan perasaan. Ia adalah perkara yang sangat mudah dilakukan.

Hobi sangat penting untuk setiap orang. Tanpa hobi, kita tidak mungkin mendapat faedah sebegini. Jadi milikilah hobi yang berfaedah supaya masa kita tidak terbuang dengan perkara yang sia-sia.

7 histeria:

Anonymous said...

terlalu ringkas la..untuk spm punye xde ke

Anonymous said...

ni bdk skola rendah punye ah...

Anonymous said...

tapi ni bley buat panduan untuk tahun 6 UPSR

cweETY.. said...

boleh wt rujukn tuk krgn bdk skola rendh....

Admin Dayana ik 3 said...

Dapat membantu .... dari segi pelajaran bm . terima kasih atas bantuan karangan ini !!!!!!! terbaek >>>>>> <3

Anonymous said...

cuber suruh cikgu check karangan ni...:)

Anonymous said...

Karangan budak upsr ni woii. Dah lima tahon punya karangan wakakaka